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Marketing

    Detalhes do curso

  • Objetivos do curso

    The Bachelor's Degree in Marketing aims to provide graduates with a set of skills that allows them to have a good insertion in active life and an adequate performance at the level of professional activities required in the area of Marketing in any organization, regardless of its size and nature. It is intended, therefore, to train professionals capable of intervening in the area of Marketing, understanding the functional areas of an Organization and society in general.

  • Escola

    ESCE - Escola Superior de Ciências Empresariais

  • Regime de estudo

    presencial - DayTime

  • Objetivos da aprendizagem e competências a desenvolver

    The Bachelor's Degree in Marketing provides a solid training in the different areas of Marketing in any organization, regardless of its size and nature, allowing access to a wide range of professional outlets. The study plan, with a duration of 3 years, has a flexible structure that allows the student to orient his curriculum according to his interests and motivation and respond to some needs of the specialization, either required for the exercise of his function, through the necessary adaptations and appropriate to evolutions or in the areas of Marketing, or from the Society. The existence of a curricular internship in the study plan allows the student to be placed in a real work context in recognized organizations in the market, with the aim of applying and developing scientific, technical and professional skills.

  • Saídas profissionais

    Marketing degree aims to provide graduates with a set of skills that allow them a good professional insertion, namely in the areas of Marketing Management, Product Management, Customer Management, Brand Management, Communication Management, Commercial Management, Sales, and Advertising.

  • Coordenador/a do curso

    Karla Karina de Oliveira Menezes

  • Reconhecimento da Aprendizagem Prévia

    Recognition of prior learning is carried out in accordance with the Academic Regulations of the Polytechnic Institute of Setúbal.

  • Condições de acesso e ingresso

    Entrance Exams Two of the following exams: 04 Economics 17 Mat. Apl. Sciences Soc. 18 Portuguese Minimum Grades Application grade: 100 points Entrance exams: 95 points Calculation Formula Secondary school average: 50% Entrance exams: 50% Other forms of access: - Re-entry and Change of Institution/Course Pair Regimes; - Special Access Contest for Graduates Vocational Pathways; - Special Access Contest for CTeSP Holders; - Special Access Contest for Test Holders for People Over 23 years old; - Special Access Contest for Holders of Other Higher Education Courses; - Special Contest for International Students.

    A informação disponibilizada não dispensa a consulta à página da Direção Geral do Ensino Superior (DGES) e/ou a página de candidaturas.

  • Requisitos para obtenção da qualificação

    33 course units successfully completed

  • Enquadramento legal e acreditação

    Despacho nº 30059/2007 de 27 de dezembro

Plano de estudos

1º Ano

Regime

Nome

Área Científica

ECTS

1º Semestre

Applied Mathematics

MQ

5.0

1º Semestre

Economy and Markets

E

5.0

1º Semestre

Graphic Communications

MKT

5.0

1º Semestre

Human Resources Management

GRH

5.0

1º Semestre

Management Fundamentals

G

5.0

1º Semestre

Marketing

MKT

5.0

2º Semestre

Data Analysis 1

MQ

5.0

2º Semestre

Economy and Consumption

E

5.0

2º Semestre

Integrated Marketing Communications

MKT

5.0

2º Semestre

Marketing Law

D

5.0

2º Semestre

Product and Price Management

MKT

5.0

2º Semestre

Spreadsheet and Data Visualisation

TI

5.0

2º Ano

Regime

Nome

Área Científica

ECTS

1º Semestre

B2B Marketing

MKT

5.0

1º Semestre

Consumer Analysis

MKT

5.0

1º Semestre

Data Analysis 2

MQ

5.0

1º Semestre

Digital Marketing

MKT

5.0

1º Semestre

Fundamentals of Accounting and Financial Analysis

CF

5.0

1º Semestre

Sales Channel Management

MKT

5.0

2º Semestre

CRM - Customer Relationship Management

MKT

5.0

2º Semestre

Creativity in Communications

MKT

5.0

2º Semestre

ESG and Innovation

G

5.0

2º Semestre

Marketing Research

MKT

5.0

2º Semestre

Services Marketing

MKT

5.0

2º Semestre

e-Business

G

5.0

3º Ano

Regime

Nome

Área Científica

ECTS

1º Semestre

Entrepreneurship and Value Creation

G

5.0

1º Semestre

Information Systems in Marketing

GSI

4.0

1º Semestre

International Marketing

MKT

5.0

1º Semestre

Skills Portfolio

MKT

3.0

1º Semestre

Strategic Marketing Planning

MKT

5.0

1º Semestre

Supply Network Management

GL

4.0

2º Semestre

Internship or Project in Marketing

MKT

30.0

Disciplinas Optativas

Regime

Nome

Área Científica

ECTS

1º Semestre

Opção Geral_LMKT

ESCE

4.0

  • Selecionar Ano Letivo:

  • Tipo de Curso

    Degree

  • Código DGES

    9205

  • Qualificação Atribuída

    Licence

  • Duração

    3 Anos

  • Créditos ECTS

    180.0

  • Efetuar candidatura

    Candidatura
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